Call of Wolf
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wilcze PBF


You are not connected. Please login or register

Statystyki: Specjalności

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

STATYSTYKI:  SPECJALNOŚCI


Każdy ma swój naturalny talent, coś w czym jest lepszy od innych i na tym polegają specjalności. Jest 6 specjalności i każdy wybiera na początek jedną dla swojej postaci, zgodnie z jej charakterem i ukształtowanym obrazem. Specjalność można zmienić tylko raz, np. gdy szczeniak dorasta. Dlatego dobrze zastanówcie się nad wyborem. Oczywiście taki wybór musi być logiczny: chuderlawy dojrzewający nie powinien mieć specjalności siły.

SPECJALNOŚCI
    siła - osobniki z tą specjalnością są fizycznie silniejsze od innych, to dobrzy, wytrzymali wojownicy. Podczas walki ich ataki są skuteczniejsze i też zazwyczaj stawiają na swą przewagę w sile, a nie na spryt lub inne cechy, które nie są u nich tak dominujące.. Potrafią też udźwignąć ciężary, którym inni by nie podołali.
    spryt - osobniki obdarzone sprytem myślą głową. To dobrzy stratedzy i wiedzą, jak przeprowadzić atak, tracąc jak najmniej. Nie są tak silni, ale są bardzo inteligentni i przebiegli i to jest ich przewaga nad innymi, którą potrafią doskonale wykorzystać.
    szybkość - te wilki są szybsze od innych, to dobrzy łowcy i posłańcy, a ich siła i energia skoncentrowana jest w łapach. Jeśli kogoś ścigają pewnie go dopadną, natomiast jeśli są ścigani najpewniej zbiegną.
    zwinność - wilki obdarzone specjalnością zwinności są bardzo wygimnastykowane. Pokonanie naturalnego toru przeszkód to dla nich pestka. Nie jest łatwo ich złapać podczas jakiejś walki, są o jeden krok do przodu to ten "oślizgły" typ, który jakimś cudem wyswobodzi się z twojego uścisku, albo wykona jakąś niewyobrażalną akrobację. Osobniki obdarzone gracją.
    zmysły - o wilkach z taką specjalnością można powiedzieć, że mają lepszą percepcję świata. Ich zmysły są wrażliwsze, bardziej wyostrzone, szybciej i lepiej wyłapują nowe bodźce. To doskonali tropiciele, dobrzy myśliwi. Potrafią także wcześniej wyczuć nadejście wroga, więc mogą się sprawdzić jako wartownicy.
    wytrzymałość - można powiedzieć inaczej, że to wydolność, wyznacza jaka postać ile jest w stanie wytrzymać i nie do końca równa się sile. Może oznaczać kondycję fizyczną, wytrzymałość psychiczną, odporność na duży wysiłek fizyczny, czy na przykład na ból, lub warunki pogodowe.

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

POZIOMY SPECJALNOŚCI
Każdy po rejestracji wybiera sobie jedną specjalność. Każdy na początku, po wybraniu specjalności ma ją wytrenowaną na poziomie 0. Aby osiągnąć pierwszy i każdy następny poziom, należy wziąć udział w treningu specjalności

Są 3 poziomy specjalności
• poziom 0 - początkowy, postać ma 0 punktów treningowych
• poziom 1 (podstawowy) - można go osiągnąć po uzyskaniu 10 punktów treningowych, co równa się odbyciu minimum 5 treningów danej specjalności.
• poziom 2 (średniozaawansowany) - można go osiągnąć po otrzymaniu 20 punktów treningowych, co równa się minimum 10 treningom specjalności
• poziom 3 (mistrzowski) - można go osiągnąć po otrzymaniu 40 punktów treningowych, co równa się minimum 20 treningom specjalności.

1 trening = 2 punkty treningowe.
•  jeżeli MG prowadzący Trenera, albo Nauczyciel pełniący tę funkcję uzna, że posty postaci trenującej są niewystarczające może przyznać tylko 1 punkt treningowy. W wyjątkowych sytuacjach, przy treningach na wyższe poziomy (2/3) można otrzymać zamiast 2 punktów - 3. Liczy się jakość postów, zaangażowanie i kreatywność.

• Im wyższy poziom tym trudniejsze stają się treningi
• Po osiągnięciu każdego poziomu liczba punktów się zeruje, czyli nie funkcjonuje to np. tak, że dobiłem do poziomu 1, mam 10 punktów treningowych, to potrzebuję jeszcze tylko 10. Po osiągnięciu poziomu 1/2 punkty się zerują i trzeba uzbierać pełną liczbę punktów potrzebnych do osiągnięcia następnego poziomu.

DRUGA SPECJALNOŚĆ
Po wytrenowaniu swojej początkowej specjalności do poziomu 3, czyli mistrzowskiego, postać może rozpocząć trening drugiej specjalności, maksymalnie do poziomu drugiego, nie ma możliwości osiągnięcia 3 poziomu w więcej niż jednej specjalności, można też po wytrenowaniu do maksimum jednej, rozpocząć trening tylko jednej, kolejnej specjalności.
Im bardziej druga specjalność jest zbliżona do poprzednio wytrenowanej, tym łatwiejszy jest trening (np. siła - wytrzymałość, spryt - zwinność, zmysły - spryt itd), a bardzo trudne będą do wyćwiczenia specjalności przeciwne tej, u której mamy trzeci poziom (np siła - spryt).

Tak więc przedstawia się potrzebna ilość punktów treningowych, aby zdobyć poziom drugiej specjalności
• poziom 1 (podstawowy ) - 30 - 20 punktów treningowych, co równa się odbyciu maksimum 15, minimum 10  treningów (liczba maksymalna odnosi się do skrajnych specjalności, a minimalna do zbliżonych)
• poziom 2 (średniozaawansowany) - 50 - 40 punktów treningowych, co równa się odbyciu maksimum 25, minimum 20 treningów.

Podobnie jak przy pierwszej specjalności, po zdobyciu poziomu 1, punkty treningowe się zerują.

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

TRENERZY
Trenować postacie mogą:
• postacie specjalne, kierowane przez MG, trenowanie z nimi daje największe szanse na dobry wynik i szybszy postęp
• nauczyciele, po osiągnięciu trzeciego poziomu danej specjalności (mogą uczyć tylko specjalności, którą sami wytrenowali), trenowanie z nimi daje średnie szanse na dobry wynik i postęp. Nauczyciel także, po ukończeniu drugiego poziomu danej specjalności, może pomagać Trenerowi w przeprowadzaniu treningów, albo przygotowywać postać do treningu - za odbycie takiego przygotowania można zdobyć przynajmniej 1 punkt treningowy. Aby jednak było to "opłacalne" również dla Nauczycieli, za pomoc Trenerom i trenującym (na 2 poziomie swojej specjalności), otrzymuje dodatkowo 1 - 2 punkty treningowe, może więc szybciej osiągnąć trzeci poziom. Natomiast za samodzielne trenowanie (będąc na 3 poziomie) otrzymuje Kryształy.
• w razie potrzeby (gdy jest więcej chętnych niż trenerów) postacie, które mają osiągnięty poziom mistrzowski ale nie są Nauczycielami mogą trenować innych ze specjalności, którą sami wyćwiczyli do 3 poziomu, trenowanie z nimi daje niskie szanse na dobry wynik i postęp

Trenerzy- Postacie specjalne
• trenerzy siły
    - Osiłek - z nim nie ma żartów, to potężnie zbudowany wilk o kłach i pazurach ostrych jak brzytwy. Jako trener bardzo wymagający, mistrz negatywnej motywacji, nerwus, który jednak wie co robi. Jest gotowy zmieszać cię z błotem i obniżyć twoją samoocenę, ale przy tym w osiąganiu celów treningowych jest bardzo skuteczny. Oczekuje na sesje treningowe w Lesie Olbrzymów.

    - Jędza - to ona dala Osiłkowi jego imię, a on w zamian za to nazwał ją Jędzą. To mikra, szczupła wilczyca, wydawałoby się, że ze słabo zarysowanymi mięśniami, ale ma w nich zadziwiająco dużo krzepy. Prezentuje całkiem inne podejście od Osiłka, to mistrzyni pozytywnej motywacji. Nie zmiesza cię z błotem, a raczej ostrożnie pochwali, ale na łeb sobie wejść nie da, co to, to nie. Pokazuje, że nawet ktoś o skromnych możliwościach fizycznych może być silny. Czeka na sesje treningowe w  Małej Oazie.


• trenerzy sprytu
    - Mędrzec - sędziwy wilk, zgarbiony przez czas, który jednak wiele osiągnął dzięki sprytowi. Przemawia zagadkami, knuje spiski i intrygi, nie do końca wiadomo o czym mówi, co może nawet sprawiać, że uczeń zastanawia się, czy wybrał odpowiedniego trenera, aż nagle okazuje się, że Mędrzec od początku miał rację. Wujek dobra rada. Dzięki niemu można się nauczyć jak bardzo przydaje się w życiu spryt, w warunkach pokoju. Oczekuje na sesje treningowe w Kręgu Zmurszałych Kamieni.

    - Lisica - jaki wilk chętnie nosiłby taki przydomek? Taki, który wie, że dokładnie opisuje on jego zdolności. Lisica to smukła wilczyca o płomiennie rudym futrze. W przeciwieństwie od Mędrca ona nie da ci żadnych rad. Od razu wytknie błędy i nakreśli mozolną ścieżkę do ich naprawy. Spryt jest jej sposobem na życie i potrafi to samo zaszczepić u swoich uczniów. Co więcej, specjalizuje się w treningu sprytu na potrzeby walki, dowodząc, że nie trzeba być silnym, jeśli ma się spryt. Czeka na sesje treningowe na Mgielnym Zboczu.


•  trenerzy szybkości
    - Pędziwiatr - krępy, krótkołapy wilk, któremu nigdy i nigdzie nie jest śpieszno. Specjalista od teorii jeśli chodzi o rozwijanie specjalności szybkości, specjalista od kształtowania kondycji i właściwego rozkładania sił, bo przecież nie chodzi tylko o to jak szybko biegniesz, ale jak długo pobiegniesz w takim tempie. Oczekuje na sesje treningowe na Bezkresnej Równinie.

    - Szybkośmigła - wysoka i bardzo chuda wilczyca, która nie lubi marnować czasu i jest bardzo surowa, jednak nie zapomina też o nagrodach. Praktykę nauczania specjalności szybkości ma w najmniejszym z pazurów, dodatkowo  udaje jej się częściowo połączyć szybkość z innymi atutami jak np. zwinność, czy gracja, potrafi też doskonale wytrenować czyjąś wytrzymałość właśnie pod względem szybkości, mistrzyni od krótkich dystansów na zróżnicowanym podłożu. Czeka na sesje treningowe w Lesie Złamanych Drzew.


• trenerzy zwinności
    - Strumyk - wydaje się być bardzo młodym wilkiem, który ledwo wyrósł ze szczenięctwa, a jednak jako trener specjalności nie daje sobie wejść na głowę, a właściwie pokazuje, że jeśli chodzi o zwinność to przewyższa cię o głowę. Uczy tego do czego przydaje się zwinność do życia codziennego. Oczekuje na sesje treningowe w Rybnym Potoku.

    - Kozica - smukła i niska, ale porządnie umięśniona wilczyca. Na początku znajomości wydaje się wyniosła i pokazuje ci, gdzie jest twoje miejsce - dosłownie, ale też służy radą. Pokazuje jak zwinność może pomóc w przetrwaniu w trudnych warunkach, uczy też jak zwinność może być twoją przewagą nad innymi i jak się przydaje w walce. Czeka na sesje treningowe na Skalistym Zboczu.


• trenerzy zmysłów
    - Bystrooki - to całkiem niepozorny i bardzo spokojny wilk. Wystawia cierpliwość swoich uczniów na próbę. Małomówny, każdą informację trzeba z niego wyciągać. Przy tym jest świetnym obserwatorem, co idzie w parze z jego najbardziej wyćwiczonym zmysłem: wzrokiem. Specjalista od trenowania zmysłu wzroku i węchu  Oczekuje na sesje treningowe na Szczycie Straconej Nadziei.
    - Szeptuna - to masywna i krępa wilczyca, która samą siłą swych mięśni pewnie mogłaby cię powalić, ale wcale nie musi z nich korzystać. Swoim uczniom lubi rzucać kłody pod nogi, no i mogłaby cię zagadać na śmierć. Jej najbardziej wyćwiczonym zmysłem jest słuch, ale poza tym jest specjalistką nie tylko od zmysłu słuchu, ale też dotyku i smaku. Czeka na sesje treningowe przy Szumiącym Wodospadzie.


•  trenerzy wytrzymałości
    - Wojak - jest to dość sędziwy, potężnie zbudowany wilk o grubym futrze. Dość surowy wobec swoich uczniów, lubi podcinać im skrzydła. Specjalista od trenowania wytrzymałości fizycznej. odporności na wysiłek fizyczny, a także odporności na warunki atmosferyczne. Lubi przesuwać dopuszczalne granice. Oczekuje na sesje treningowe na Bezkresnej Pustyni.

    - Myślstrzyni - to wydawałoby się bardzo młoda wilczyca, wychudzona, o krótkiej, szorstkiej sierści, cała jej siła jest jednak w jej głowie. Jako trenerka potrafi być podstępna. Specjalistka od wytrzymałości psychicznej, odporności na manipulacje i stres, a także, zaskakująco, mistrzyni w trenowaniu odporności na ból. Czeka na sesje treningowe w Katakumbach.


Jest dwóch trenerów na jedną specjalność, co wynika nie tylko z zapotrzebowania na nich. Jak widać każdy trener ma swoją wyspecjalizowaną dziedzinę, aby jak najlepiej dopasować się do trenowanego. Dlatego można wybrać trenera, który najpełniej pasuje do postaci, jej stylu, umiejętności i zapotrzebowań. Dobrze dopasowana para trener - trenujący to lepsze wyniki, chociaż dla najpełniejszego efektu dobrze jest czasem potrenować z tym drugim trenerem, dla szerszej perspektywy - i umiejętności oczywiście!

Sponsored content



Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach