STATYSTYKI: PUNKTY ZDROWIA [HP]
Punkty Zdrowia - HP - (Health Points) określają stan zdrowia postaci. Każdy ma na początku 100/100 HP co oznacza pełnię zdrowia.
Punkty zdrowia są używane podczas fabuły z MG, polowań, walk, porwań, gdy postać jest chora, itp. Podczas eventów to MG ocenia ile punktów zdrowia zostanie odjętych. Na przykład jest 7 stopni walk, do których dostosowana jest ujemna ilość HP:
- • do pierwszej krwi: - 5 HP
• do zranienia, okaleczenia: - 10 HP
• do poważnego okaleczenia, ran kłutych - 25 HP
• do uszkodzenia kończyn: stłuczenia, skręcenia, złamania, złamania otwarte: - 30 HP
• do uszkodzenia narządów wewnętrznych - 40 HP
• doprowadzenie do stanu omdlenia: - 60 HP
• na śmierć i życie (za zgodą obu użytkowników) - do osiągnięcia 0 HP u jednej z postaci
Zero punktów HP równa się ze śmiercią postaci. Choćby dlatego nie warto stawać do walki lub brać udziału w eventach i porwaniach, gdy postać jest chora lub osłabiona.
Gdy postać jest chora powinna zwrócić się do medyka swojej watahy, lub udać się do Lecznicy, w której przyjmowane są zarówno wilki zrzeszone, jak i Samotnicy.
A co gdy postać dozna uszczerbku na zdrowiu, podczas zwykłej fabuły bez uczestnictwa Mistrza Gry? Wtedy sami możemy sobie odjąć HP według pewnych zasad:
- - niezbyt poważne zaburzenia zdrowia, niegroźne skaleczenia lub zadrapania: od - 1 do - 5 HP,
- głębsze rany również kłute i zadane od broni palnej, poważniejsze skaleczenia: od - 6 do -20 HP,
- złamania, złamania otwarte, skręcenia, stłuczenia, rany powodujące ograniczoną mobilność: od -16 do -30 HP,
- poważny uszczerbek na zdrowiu lub choroba, gdy uszkodzeniu uległy ważne narządy wewnętrzne lub doprowadzające do omdlenia: od - 31 do - 60 HP
- bardzo poważny uszczerbek na zdrowiu lub nagły, ostry atak choroby, powodujący omdlenia i długą nieprzytomność: od - 61 HP