Call of Wolf
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wilcze PBF


You are not connected. Please login or register

Watahy

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1Watahy Empty Watahy 06.03.24 1:37

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

WATAHY

Wataha Śnieżnych Gór

Watahy 98Hcyjr

    Ogólna charakterystyka: Siła, wytrwałość, hart ducha, rodzina, jedność. Te wartości dla watahy są najważniejsze. W swych dziejach stawiła ona czoło wielu niebezpieczeństwom, dlatego te wilki tak cenią sobie siłę i wytrwałość. Zahartowała ich nie tylko przeszłość, ale i górskie, niełatwe warunki. Śnieżni są niczym wygasły i okrzepły wulkan. W środku bije w nich gorące serce, które niejednego mogłyby spalić swym żarem, i które jest gotowe do wybuchu w każdej chwili. Jednak zimna powłoka, niczym lodowy pancerz chroni ich gorące serce przed nierozsądnym postępowaniem. Gorące serce i zimna krew idą w parze, przynajmniej w tym wypadku. Dla tych wilków rodzina to nie tylko najbliżsi i przyjaciele, to cała wataha, która jest ze sobą silnie związana i zgrana. Dobro ogółu jest ważniejsze niż dobro jednostki. Śnieżni nie są jednak idealni. Zbyt wiele czasu spędzają w swoich górach. To sprawia, że bywają nieco oderwani od reszty krainy, a czasem zachowują się równie chłodno i dziko jak góry, które są ich schronieniem. Potrafią być surowi i zasadniczy. Dla nieznajomych, lub wilków z innych watah Śnieżni są nieufni, a ich zaufanie należy zdobyć stopniowo, nie szczędząc sobie wysiłków. Ponieważ dobro ogółu i przetrwanie w ciężkich czasach jest dla nich kluczowe, wilki z watahy potrafią być bezwzględne. Jeśli nie ma innego wyjścia niż poświęcenie jednostki, by ocalić grupę, zrobią to z ciężkim sercem. Jednocześnie w gronie watahy, w którym wszystkim ufają potrafią być ciepłymi, wesołymi istotami. Śnieżni to wilki waleczne - wiele razy wchodziły na wojenną ścieżkę - a jednak pomimo gorącego serca głowa dyktuje im rozsądek. Zdrady w gronie watahy są boleśnie karane. Ich największymi wrogami są ludzie (których jednak w krainie nikt dawno nie widział) i Wataha Wiecznego Mroku.
    Atrybuty: siła, wytrzymałość, odporność (wynikające z miejsca, w którym żyją), oddanie, lojalność, góry.

    Para Alpha: Polaris
    Para Betha: Arris

    Tereny: Tereny WŚG są wyłącznie górskie. Wataha ma w swoim posiadaniu większość pasm górskich w krainie. Teren watahy jest o wiele większy niż pozostałe tereny górskie w krainie, i tylko przez góry można się do domeny Śnieżnych dostać, nie jest to też jednak przeprawa łatwa. Chociaż jednak ich tereny są tak znaczne nie każdy ich skrawek nadaje się do zamieszkania, jak na przykład potężne górskie szczyty. Trudne warunki atmosferyczne ukształtowały te wilki. Nawet w pełni lata trudno w ich górach o upały, a zimy są szczególnie uporczywe, ale kto miałby sobie z nimi lepiej poradzić, niż Śnieżni?

    Motto: Góry naszym domem, hart ducha osłoną, siła mądrością, życie drogą.

    Umiejętność specjalna: Wyczuwanie lawin, częstych w górach, zanim nastąpią,  większa wytrzymałość i wydolność fizyczna od przeciętnego wilka.

    Święto: Święto Najczystszego Nieba - 3/4 lutego - święto ku czci bogów watahy odbywa się zawsze na Górze Aurora.
    Bogowie:
    • Biała Łapa - przedstawiany jako szaro-czarny wilk, o grubym futrze, z białą łapą (przynajmniej jedną). Zapewnia wilkom powodzenie w pokoju i w wojnie. Biała Łapa jest dla Śnieżnych niczym dobry ojciec i łaskawy opiekun, troskliwy, ale i surowy kiedy trzeba. Dlatego otaczany jest w watasze najwyższą czcią. Mówi się, że Biała Łapa był pierwszym Alphą Śnieżnych, wyprowadził ich z ciemnych wieków.
    • Śnieżyca - damski odpowiednik Białej Łapy. Przedstawiana jako biało - szara wilczyca, niemal zlewająca się ze śniegiem. Tak jak Biała Łapa jest dobrym ojcem, tak Śnieżyca jest surową matką. To wojownicza bogini, u której łask należy szukać w czasach wojen i niepokojów. Jest to bogini mściwa wobec wrogów watahy, ale i wobec Śnieżnych, jeśli nie oddają jej należytej czci.

    Najnowsza historia: Echa dawnej wojny jeszcze unoszą się niczym mgła nad górami. Wojny, która wybuchła ponad 6 lat temu, wojny z odwiecznym wrogiem, czyli Mrocznymi. I chociaż Śnieżni początkowo dobrze sobie w niej radzili, może nawet bliżsi byli zwycięstwa, długie działania wojenne odcisnęły negatywne piętno na watasze. Przegrana była nieunikniona, a przynajmniej tak się wydawało. Wtedy w watasze po dawnej nieobecności pojawił się Polaris - syn Shine i Śnieżnej Łapy. Zmobilizował wilki do walki, ostatniego zrywu, który okazał się zwycięski. Wataha wygrała wojnę, zawarła zawieszenie broni, a Polaris po pewnym czasie mimo młodego wieku niewiele ponad trzech lat został nowym Alphą. Minęło ponad trzy lata pokoju, ale pokój nigdy nie trwa wiecznie/



Ostatnio zmieniony przez Call of Wolf dnia 10.03.24 1:18, w całości zmieniany 2 razy

2Watahy Empty Re: Watahy 06.03.24 7:26

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin



Wataha Zimnych Powiewów

Watahy LQHI3xH

    Ogólna charakterystyka: Niezależność, intelekt, racjonalizm, neutralność, spryt. Te wartości dla watahy są najważniejsze. Życie wilków, które usiłują być neutralne nie zawsze jest łatwe, nie zawsze też neutralność zachowywali. Przede wszystkim jednak wilki z Watahy Zimnych Powiewów nie robią nic pod dyktando innych watah i działają w zgodzie z własnym sumieniem, kierując się zdrowym rozsądkiem. Zaufanie jest dla nich czymś bardzo ważnym. Wobec innych, obcych potrafią być oziębli, a nawet odrobinę wrodzy, bo kierują się zasadą, że ufa się tym, których się zna. Łatwo też stracić ich zaufanie, a trudno je odbudować. Zdają się być przypadkowym zlepkiem wilków, których łączy pragnienie neutralności i nieufność wobec obcych. Jako wataha są jednak zgraną grupą.  Mogą mieć różne opinie, ale szanują innych członków społeczności. Ich siła nie wynika z mięśni, czy umiejętności walki. Te posiadają mniejsze lub większe, cechuje ich przede wszystkim spryt, czy nawet przebiegłość. Pomimo tego, że przez większość czasu zachowują neutralność i balans, nie brak im zdolności dyplomatycznych. Wilki z Zimnych Powiewów potrafią się adaptować do sytuacji niemal tak jak do zmiennych wiatrów, które królują na ich terenach, a nawet są dość przewidujący, nie tylko w kwestiach pogodowych. Na ogół wilki z Watahy Zimnych Powiewów bywają nieco oschłe, nieufne, chłodne w obejściu i obojętne, mają naturę zmienną i nieprzewidywalną, zupełnie jak wiatr. Można uznać, że w obecności wilków spoza watahy zawsze są czujne.
    Atrybuty: spryt, inteligencja, zmienność, nieufność, wiatr.

    Para Alpha: Wichura
    Para Betha: -

    Tereny: Tereny zamieszkiwane przez wilki z watahy są dość zróżnicowane. Zajmują nieduży kawałek morskiego brzegu, który nazywają Zatoką Powiewu. Niejako na drugim biegunie ich terenów znajdują się wietrzne wzgórza, porośnięte niedużymi drzewkami, nierzadko skaliste. Wietrzne Urwisko to najwyższy punkt terenów WZP. Natomiast Polana Czterech Wiatrów niejako łączy te zróżnicowane środowiska w jedno. Oczywiście najbardziej charakterystyczną cechą tych terenów jest to, że tu zawsze wieje wiatr. Z rozmaitych kierunków, o różnym natężeniu, ale zawsze.

    Motto: Niech wiatr nad nami króluje, niech nasz spokój buduje. Nie jesteśmy ani dobrzy, ani źli, z wysokości chmur świat widzimy.

    Umiejętność specjalna: umiejętność drobnej manipulacji i kontroli nad wiatrem.

    Święta:
    • Święto Wiosennego Tchnienia – 21 marca. W tym dniu wilki z watahy świętują nadejście wiosny, jest ono również poświęcone Powiewowi. Jest to zawsze bardzo radosne, rodzinne święto, które odbywa się w porcie Zatoki Powiewu.
    • Święto Zimowego Wichru – 23 grudnia. Święto organizowane w dniu zimowego przesilenia na Wietrznym Urwisku. Jest to święto poświęcone Mistral. Ma charakter wyjątkowo wojskowy, czym wilki z watahy oddają hołd wojowniczej naturze Mistral. Często mają miejsce walki i różne ćwiczenia, oraz narada.
    Bogowie:
    • Powiew – przed kilku laty był Alphą watahy i za swe zasługi został uznany za boga. Obecna Alpha jest z nim spokrewniona w prostej linii. Opiekuńczy bóg-ojciec watahy, pan lżejszych wiatrów, przedstawiany jako błękitnobiały uskrzydlony wilk. Wielu twierdzi, że to dzięki patronatowi Powiewu jako boga watasze udaje się jak dotąd zachować neutralność.
    • Mistral – wilczyca-wojowniczka. Jest niczym druga strona medalu, stoi na przeciwległym biegunie do Powiewu. Kiedy przychodzi czas walki, lub gdy wataha decyduje się na pewien czas zrezygnować z neutralności, to ona wiedzie prym i pomaga wilkom z watahy. Przedstawiana jako rosła, śnieżnobiała wilczyca o przenikliwym spojrzeniu i ciele usianym bliznami.

    Najnowsza historia: W ostatnich latach watasze udawało się zachować neutralność, chociaż oczywiście nie zawsze tak było, bo mimo wszystko Wietrznym zdarzało się obierać stronę, czy wchodzić na wojenną ścieżkę. Rządy Powiewu, a później Wichru i Echo wyznaczały czasy pokoju i dobrobytu. Obecna Alpha Wichura jest córką tych ostatnich. Wydaje się jednak, że balans został nieco zaburzony. Tajemnicą Poliszynela jest głęboka niechęć do siebie Wichury i Alfy Wiecznego Mroku, ale czy niechęć wystarczy, aby zburzyć harmonię?

3Watahy Empty Re: Watahy 06.03.24 18:37

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

Wataha Morskich Głębin

Watahy 2lL9PWn

Ogólna charakterystyka: Wataha bardzo dobra i nie ma ale. Wataha ta żyje na terenach ze zbiornikami wodnymi, gdyż kochają oni wodę i morze. Są to wilki jednocześnie spokojne, ale też otwarte na innych, przyjacielskie, wesołe, energiczne i zwariowane. Nigdy nie odmawiają pomocy, ale jak każda inna wataha mają swoją dumę. Chociaż część wilków należących do tej watahy to lekkoduchy, wataha jest dla nich ważna.  Mają w sobie dużo brawury, odwagi i wojowniczości, więc gdy muszą - potrafią walczyć o swoje prawa. Optymiści, ekstrawertycy i energiczne wilki, które lubią towarzystwo i zarażają radością życia, chociaż potrafią też milczeć i zapewnić spokój i ciszę.
Atrybuty: dobroć, optymizm, troska o drugą istotę, energia, morze, woda

Para Alpha: Rainer...
Para Betha: Storm

Tereny: Wilki z Morskich Głębin żyją na terenach położonych niemal wyłącznie nad zróżnicowanym morskim brzegiem. To nie tylko żółciutkie plaże, ale też klify, czy poszarpana, usiana wyspami linia brzegowa. Wilki nauczyły się radzić sobie i wykorzystywać nawet te tereny, które częściowo zabrała woda, zamieszkując częściowo zalane jaskinie.

Motto: Niech myśli nasze morskie niosą fale,
przeciwności losu nie boimy się wcale,
póki morze mamy po swojej stronie,
niech księżyc świeci na nieboskłonie

Umiejętność specjalna możliwość picia słonej wody, która nie jest szkodliwa dla organizmów wilków z watahy, drobna manipulacja wodą

Święta
• Święto Pierwszej Wody - odbywa się w miejscu, w którym mała rzeczka wpływa do morza. Jest to święto radosne, oznajmiające, że zima się kończy i spętana lodem woda znów jest "wolna". Bardzo radosne i rodzinne święto, organizowane na cześć bogini Fleet z pierwszym brzaskiem dnia 7 marca.
• Święto Odpływu - organizowane na wyspie Spienionej Fali z dniem 14 sierpnia o ile w danym dniu jest odpływ. Święto na cześć Oceanusa, któremu towarzyszą walki, modlitwy i ćwiczenia. Kulminacyjnym punktem imprezy jest wrzucanie zabezpieczonych listów do morza. Zawartość listu zależy od jego adresata.

Bogowie:
• Oceanus - zwany również Panem Wielkich Wód, gdyż wedle podań watahy to on panuje nad morzami, oceanami i wielkimi jeziorami. Przedstawiany jako potężny, stary wilk o biało niebieskim futrze z falą układającą się w ogon. Pozwala członkom watahy pokonać przeciwności losu i daje im pomyślność w każdym ambitnym przedsięwzięciu, jest morskim bogiem wojny i daje wilkom pomyślność w wojennych sporach.
• Fleet - zwana również Rzeczułką, bo to dokładnie oznacza jej imię. Jest boginią watahy i według niektórych podań córką Oceanusa. Przedstawiana jako wysmukła, piękna wilczyca o futrze w kolorach rzecznego błękitu i zieleni oraz złota. Bogini domowego ogniska i domowych spraw, bogini pokoju, do niej modlą się członkowie watahy w codziennych sprawach.

Najnowsza historia: Członkowie watahy nie wzięli udziału w ostatnim konflikcie między WŚG a WWM, mieli własne wewnętrzne problemy, nieśli jednak pomoc rannym i głodnym i pielęgnowali w sobie radość i marzenie o spokojniejszych czasach, które w końcu nastały. Od pewnego czasu Alfą watahy jest Rainer, któremu pomocą służy Storm. Oboje są przybyszami spoza krainy, ale właśni takiej świeżej krwi potrzebowała wataha.



Ostatnio zmieniony przez Call of Wolf dnia 11.03.24 16:26, w całości zmieniany 1 raz

4Watahy Empty Re: Watahy 09.03.24 14:27

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

Wataha Wiecznego Mroku
Watahy ZAuG4Qd

Ogólna charakterystyka: Mroczna dusza, egoizm zahaczający prawie o narcyzm, skłonność do sadyzmu. To najczęściej spotykane, a jednocześnie najgorsze cechy wilków Wiecznego Mroku, którzy są niczym druga strona monety dla WMG i WŚG. Jedyna naprawdę zła wataha, o mrocznym charakterze. Wilki mroku są wredne i podłe z charakteru, tajemnicze i mroczne, inteligentne mimo to, ambitne i przebiegle. Chętnie porywają. Są impulsywne i zażarte, wojownicze, bezwzględne, przekonane o swojej wyższości nad innymi, trudno im się ugiąć przed kimkolwiek, poza innymi członkami watahy. Sprawianie cierpienia jest dla nich czystą przyjemnością. Wataha ma silną hierarchię, bo grupa jest najważniejsza. Mimo wewnętrznych niesnasek trzeba się trzymać razem. Od zawsze wrogiem watahy były śnieżne Góry i nie raz dochodziło do wojen między tymi watahami.
Atrybuty: mrok, noc, siła, lęk, egoizm

Para Alpha: Bane ...
Para Betha: -

Tereny: Wilki Wiecznego Mroku żyją na terenach w większości równinnych. Gęste, ciemne chmury zdają się zawsze wisieć na niebie, ograniczając dopływ światła, zwłaszcza w jedynym wypiętrzeniu terenu, czyli wąwozach, gdzie wilki urządziły sobie legowiska. Tereny wydają się opustoszałe, zamieszkałe głównie przez wilki, chociaż zwierzyny łownej jest wystarczająco dużo: przyciągają ją krępa roślinność równiny oraz las.

Motto: Noc nad nami króluje, krew w żyłach buzuje
rządni władzy i rządni krwi, to właśnie my!

Umiejętność specjalna: doskonały wzrok w ciemnościach, wilki z Wiecznego Mroku widzą w nocy prawie tak, jakby to był dzień + powodowanie u innych lekkiego, przejściowego lęku

Święta:
• Krwawe Obchody - święto ruchome, obchodzone przynajmniej raz w roku, chociaż w szczególnych wypadkach organizowane częściej. Każdy z członków watahy jest zobowiązany złożyć żywą ofiarę na ołtarzu bóstw, póżniej następują modły, rytualne walki i narada
• 21 grudnia - Święto Najdłuższej Nocy - święto organizowane w najdłuższą noc w roku, na cześć Morty i Darkena. Odbywa się w niemal kompletnych ciemnościach.

Bogowie:
• Morta - bogini, zwana czasem bezlitosną matką. Wyobrażana jako dumna, rosła, czarno-czerwona wilczyca. Opiekuńcze bóstwo watahy, w pokoju i wojnie, jednocześnie oczekuje bezwarunkowego oddania i szacunku. W dawnych czasach, kiedy szczenię było słabe i nie rokowalo, zosrawiano je pod „sąd Morty”, która decydowała o jego przeżyciu, przynajmniej według legend, od dawna się tego ńie praktykuje
• Darken - według opowiadań, pierwszy historyczny Alfa i twórca watahy, jeden z sześciu legendarnych przywódców watahy, podniesiony do rangi boga. Wilki zwracają się do niego o radę w najważniejszych dla watahy sprawach.

Najnowsza historia: Nikt do końca nie pamięta kto zaczął konflikt sprzed 10 lat, ani od czego właściwie zaczęła się waśń między WŚG a WWM. Na początku Wataha Wiecznego Mroku wygrywała, jednak stopniowo Alpha stawał się zbyt stary i słaby, to nasiliło wewnętrzne konflikty, a wróg wykorzystał tę słabość. Przegrali wojnę. Niedługo póżniej nowym Alphą został Bane, mimo, że nie pochodził z książęcej krwi. Wojna zakończyła się prawie 3 lata temu.

5Watahy Empty Re: Watahy 11.03.24 16:34

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

Samotnicy
Watahy AnqrvuO

Wilki, które z różnych względów pozostają niezrzeszone, nie należą do watah, bądź też zupełne ich one nie interesują. Samotnicy muszą liczyć przede wszystkim na siebie, bo chociaż o spotkanie innego przedstawiciela grupy nie jest trudno, nie zawsze trzymają się oni razem. Przede wszystkim jest to grupa zróżnicowana, samotnicy cenią sobie swoją niezależność. Każdy samotnik może liczyć choćby na pomoc Medyka w Lecznicy, ale w pozostałych sprawach musi polegać sam na sobie. Oczywiście w każdej chwili może dołączyć do watahy, ale często nie chce, lub nie potrafi się podporządkować hierarchii i ustalonym rolom i zasadom, jakie w watahach są normą, lub też po prostu samotnicy chcą zachować całkowitą neutralność i obojętność i brak im zaufania do dużych wilczych społeczności.

Sponsored content



Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach