Call of Wolf
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wilcze PBF


You are not connected. Please login or register

Polowania

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1Polowania Empty Polowania 25.12.23 8:08

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

POLOWANIA


Czym polowanie jest, każdy chyba wie. Wilk też musi coś jeść, a że jest mięsożerny, to poluje na inne zwierzęta. Podążając za minimum realizmu każdy musi zapolować od czasu do czasu, inaczej padłby z głodu. Takim minimum jest 1 polowanie w miesiącu. Oczywiście można polować częściej, zwłaszcza, że są różne modele przeprowadzenia polowań, niektóre całkiem proste. No i poza samym łupem są dodatkowe nagrody, też uzależnione od modelu polowania. A na co polować? Na zwierzynę dużą i małą, byleby nie bardzo egzotyczną.

ZWIERZYNA ŁOWNA
Każde zwierzę, na które poluje wilk ma określoną liczbę Punktów Doświadczenia i Zdrowia, które podczas polowania należy zbić do 0. Te statystyki są określane również na potrzeby Postaci Specjalnych, które uczestniczą w niektórych modelach polowań.
Punkty Doświadczenia zwierzyny łownej odpowiadają za jej czujność, skuteczność w ucieczce, unikaniu ataku lub zadawaniu go.
Punkty Zdrowia zwierzyny łownej odpowiadają za to ile ataków wytrzyma i jak długo jest w stanie uciekać. Wartość Punktów Zdrowia odpowiada części HP wilków, co znaczy, że wartością maksymalną jest 100. Jeśli dane zwierzę ma ustaloną mniejszą wartość nie znaczy to, że należy je uznawać za chore, po prostu ich Punkty Zdrowia łatwiej jest zbić, niż HP wilka. Każda zwierzyna ma swoje miejsce występowania, co nie znaczy, że są to jedyne lokacje, w których można na nie natrafić, bo poza tym można je spotkać przy wodopojach (rzeki, strumienie, jeziora)
Zwierzynę Łowną można podzielić na małą, czy też drobną, średnią i dużą. O ile drobną i średnią zwierzynę wilk upoluje samodzielnie, to do złowienia dużej potrzebuje pomocy: asysty drugiego wilka, polowania w małej grupce, lub całej watahy - jeśli np. chodzi o duże łowy i celem jest całe stado. Im większa jest zwierzyna, tym trudniej ją dopaść, ale wilk pozostaje syty na dłużej. Natomiast jeśli celem jest mała zwierzyna samotny myśliwy spokojnie jest w stanie podczas jednego polowania złowić kilka sztuk zwierzyny, co pozwoli na dłuższą sytość. Trudno aby wilkowi na długo wystarczyła jedna ryba czy mysz.

MAŁA ZWIERZYNA
  • ryby słodkowodne i słonowodne, np. pstrąg, łosoś, dorsz.
    Punkty Doświadczenia: 0-1
    Punkty Zdrowia: 5/100
    Miejsce występowania: ryby słodkowodne: rzeki, jeziora, strumienie, tereny watah np. Ipsum - rozlewisko rzek, Caele - kraina jezior, ryby słonowodne: morze lub słone jezioro, np. Meridiem - morski brzeg, Caele, tereny Watahy Zimnego Powiewu.
    Ryby nie są trudne do złowienia, nie mają też wysokiego poziomu HP. Trudno powiedzieć, aby były najczęściej wybieraną zwierzyną i wszystko czego potrzeba do złowienia kilku ryb jest podstawowa znajomość techniki jak tą rybę złowić, oraz jak i gdzie ją znaleźć, bo same raczej nie wpłyną ci do pyska

  • małe gryzonie: np. mysz, szczur, ryjówka, nornik
    Punkty Doświadczenia: 2
    Punkty Zdrowia: 5/100
    Miejsce występowania: praktycznie cała kraina poza pustyniami i górami, najczęściej spotykane w Yonveyn -Tajemniczej Puszczy i Groen -Łąkach i Polanach
    Małe gryzonie mogą nieznacznie różnić się od siebie rozmiarem, jednak jedno pozostaje niezmienne, lubią chronić się w wysokiej trawie i trudno dostępnych miejscach. Ich ciałka nie są zbyt odporne na ataki, kluczowa jest szybkość i umiejętność skradania się bez robienia hałasu.

  • wiewiórka
    Punkty Doświadczenia: 3
    Punkty Zdrowia: 10/100
    Miejsce występowania: wszędzie tam, gdzie występują drzewa, najczęściej spotykane w Yonveyn -Tajemniczej Puszczy, niższych partiach Vetur Summus - Srogich Szczytów
    Wiewiórka jest gryzoniem większym od myszy czy szczurów. Specyficzne jest dla nich wspinanie się po drzewach, skrywanie w dziuplach i skakanie z gałęzi na gałąź, przez co dla wilków są trudno dostępnym łupem. Jednak nawet wiewiórki muszą czasem zejść na ziemię, żeby zebrać zapasy, albo się pożywić. Kluczowe jest więc wykorzystanie tego momentu i przeprowadzenie ataku, zanim wiewiórka zdąży się wspiąć na najbliższe drzewo.

  • królik
    Punkty Doświadczenia: 3
    Punkty Zdrowia 12/100
    Miejsce występowania: praktycznie wszędzie: w Yonveyn - Tajemniczej Puszczy, Groen - Łąkach i Polanach,niższych partiach Vetur Summus -Srogich Szczytach, w pobliżu Zapomnianej Wioski Ludzi
    Króliki należą do zajęczaków, ale od swoich „kuzynów” są mniejsze, bardziej krępe i o mniejszych uszach, są też zwierzętami rodzinnymi, więc łatwo spotkać całą króliczą rodzinę, a wtedy przy odrobinie szczęścia można złowić więcej niż jedną sztukę. Trzeba jednak uważać: króliki są szybkie, czujne a ich uszy łowią wszelkie zbyt donośne dżwięki

  • zając
    Punkty Doświadczenia: 4
    Punkty Zdrowia: 15/100
    Występowanie: praktycznie wszędzie: w Yonveyn - Tajemniczej Puszczy, Groen - Łąkach i Polanach,niższych partiach Vetur Summus -Srogich Szczytach
    Złowienie zająca świadczy o pewnych podstawowych zdolnościach myśliwskich. Zające są większe i bardziej dzikie od królików, ich sylwetka jest smukła, a kończyny silne, co daje im większą szybkość, czy nawet siłę uderzenia. Mają charakterystyczne duże uszy, które są jeszcze bardziej wyczulone na hałas od uszu królika. Najpowszechniejszym gatunkiem zająca jest szarak, a okresowo na niektórych terenach pojawia się zając arktyczny. Zające są samotnikami, więc częściej są spotykane pojedynczo lub w parze, ewentualnie zajęczyca z młodymi.

  • gronostaj
    Punkty Doświadczenia: 4
    Punkty Zdrowia: 20/100
    Miejsca występowania: Yonveyn - Tajemnicza Puszcza,
    Gronostaj często mylony jest z łasicą, jest jednak od niej mniejszy. Chociaż to drapieżnik, w obliczu starcia z większym przeciwnikiem wybiera raczej ucieczkę, co nie znaczy, że nie należy wystrzegać się  jego zębów i pazurów, poza tym to zwierzęta sprytne.

  • ptactwo: np.bażant, kuropatwa, sowa, ptactwo wodne
    Punkty Doświadczenia: 4
    Punkty Zdrowia: 15/100
    Miejsca występowania: Yonveyn - Tajemnicza Puszcza, Groen - Łąki i Polany, okolice Zapomnianej Wioski Ludzi, Ipsum - Rozlewisko Rzek
    Podstawowy problem ze złowieniem polega na tym, że potrafi ono latać, a wspinaczka po drzewach nie jest czymś co wilkom wychodzi najlepiej. Każdy ptak jednak musi od czasu do czasu znaleźć się na ziemi: żeby zapolować, zjeść, lub odpocząć, gdyż niektóre ptaki gnieżdżą się na ziemi lub niskich gałęziach, nie każdy ptak też jest doskonałym lotnikiem: np.bażant. Sukces polowania polega więc na wypatrzeniu odpowiedniego momentu, szybkości działania, warto też uważać na największą ptasią broń, czyli szpony.


ŚREDNIE ZWIERZĘTA


  • łasica
    Punkty Doświadczenia: 3
    Punkty Zdrowia: 20/100
    Miejsca występowania: Yonveyn - Tajemnicza Puszcza, Groen - Łąki i Polany, Kloe - Wąwozy, niższe partie Vetur Summus, okolice Zapomnianej Wioski Ludzi
    Łasica to drapieżnik średnich rozmiarów, prowadzący zazwyczaj nocny tryb życia. Łasice całkiem dobrze pływają, są szybkie, zwinne i skoczne. Zaatakowana przez wilka łasica raczej będzie próbować ucieczki przed większym i nie tak zwinnym przeciwnikiem, ale warto mieč na uwadze jej zęby i pazury.

  • szop pracz
    Punkty Doświadczenia: 4
    Punkty Zdrowia: 25/100
    Miejsce występowania: Yonveyn - Tajemnicze Puszcze, niższe partie Vetur Summus, bagna Nigruterry, stepy i równiny, Kloe - Wąwozy
    Charakterystyczny drapieżnik z czarną „maską na oczach”, prowadzący raczej nocny tryb życia, wszystkożerny i wszędobylski. Szopy pracze chętnie podłączyłyby się pod wilczą ucztę i ukradły coś. Zaatakowane, są bardziej agresywne, należy wystrzegać się ich kłów i pazurów, a przy tym są zwinne i skoczne.

  • lis
    Punkty Doświadczenia: 4
    Punkty Zdrowia: 30/100
    Miejsce występowania: Yonveyn - Tajemnicze Puszcze, Groen - Łąki i Polany, Wzgórza Rubenfall, okolice Zapomnianej Wioski Ludzi. Lis rozprzestrzenił się niemal na całą krainę trzyma się tylko w stosownej odległości od siedzib wilków.
    Lisy są podobnie jak wilki zwierzętami stadnym, dlatego często można spotkać np. parę polujących lisów. Lisy i wilki należą do gatunków w pewnym sensie skonfliktowanych: z jednej strony lisom zdarza się polować na wilczych terenach, z drugiej same stają się przedmiotem polowań, i podobnie jak szopy są bardziej agresywne. Mniejsze, zwinniejsze, wyposażone w ostre kły. Na samotnym polowaniu lepiej nie podejmować się polowania na lisy, jeśli są w liczbie większej niż dwa.

  • sarna
    Punkty Doświadczenia: 5
    Punkty Zdrowia: 40/100
    Miejsce występowania: Yonveyn - Tajemnicze Puszcze, Vetur Summus - Srogie Szczyty, Groen - Łąki i Polany,
    Zwinne i gibkie kopytne. Samce mają skromne poroże, które nie rozgałęzia się tak jak poroże jeleni, chociaż dla nieuważnego myśliwego może sprawić drobny problem. Przede wszystkim jednak należy uważać na racice, chociaż o wiele częściej sarny salwują się ucieczką i stawiają na szybkość. W zimie łączą się w stada, przez resztę roku są samotne lub tworzą małe grupki. Koźlęta teoretycznie są łatwym celem, w praktyce nie tak łatwo jest znaleźć młode ukryte przez matkę, zwłaszcza, że nie mają zapachu.



Ostatnio zmieniony przez Call of Wolf dnia 02.04.24 20:32, w całości zmieniany 3 razy

2Polowania Empty Re: Polowania 31.01.24 0:48

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

RODZAJE I MODELE POLOWAŃ

Na forum polowania są organizowane w 3 wymiarach, które dotyczą liczby wilków, które biorą w nim udział:

    • polowania indywidualne (jeden, lub mała grupka wilków, paczka myśliwych
    • polowanie jednej watahy (decyduje o nim Alpha w porozumieniu z członkami watahy, może być częścią jakiejś uroczystości, lub sposobem zapobiegania głodowi)
    • polowanie ogólnoforumowe (biorą w nim udział wszystkie watahy i samotnicy, jest to wyjątkowy okres kompromisu pomiędzy watahami, a łupy zostają sprawiedliwe rozdzielone, do takich polowań dochodzi tylko w wyjątkowych sytuacjach)


To kiedy i jak rozegrać pierwsze polowanie zależy tylko od ciebie i innych postaci, które chcą wziąć w nim udział, oraz Mistrza Gry, polowania watahy i ogólnoforumowe zwołują tylko i wyłącznie Alphy w porozumieniu ze sobą - w okresach głodu, lub gdy spiżarnie świecą pustkami.

Spiżarnie i miejsca polowań
Spiżarnie, to jak łatwo się domyślać miejsca przechowywania żywności. Każda wataha ma swoją, której zapełnianiem zajmują się myśliwi i zwykłe wilki. Każdy wilk może mieć też swoją prywatną spiżarnię w legowisku. Polowania np. watahy zostają zwołane, gdy spiżarnia świeci pustkami. Jeśli chcemy coś "zdeponować" w spiżarni piszemy post w tym temacie i wymieniamy co odłożyliśmy ze spiżarni. Potem Alpha edytuje pierwszy post z "menu". Tak samo robimy, gdy coś zabieramy ze spiżarni. Każdy członek watahy może korzystać z zapasów w spiżarni, ale głównie są one przeznaczane na różnego rodzaju uroczystości, albo na czarną godzinę.

Gdzie polować? W wypadku polowań indywidualnych, przeważnie na Ziemiach Niczyich, albo gdy wszyscy polujący są z jednej watahy, to na jej terenach. Polowanie danej watahy najlepiej, aby odbywało się na jej terenach, ale nie zawsze jest to normą. Polowania ogólnoforumowe muszą się natomiast odbywać na Ziemiach Niczyich.

Modele rozgrywania polowań
Jakikolwiek model polowania by to nie był, bierze w nim udział Mistrz Gry, jednak aby urozmaicić polowanie i dostosować się do użytkowników i ich potrzeb obmyśliliśmy trzy modele polowań. Każdy jest bardziej rozbudowany od poprzedniego, bardziej skomplikowany, ale też nagrody są lepsze - bo jest to nie tylko ewentualny łup, ale też Punkty Doświadczenia i Zdrowia, a czasem jakiś item.
    1. Polowanie + Ocena MG
    Najprostszy, dobry dla początkujących i na szybko model polowania. Polega on na napisaniu jednego postu, w którym opisuje się wszystko: całą akcję, na co się poluje i cały przebieg polowania. W poście należy jednoznacznie zaznaczyć w jakim stopniu polowanie się udało i czy zostały poniesione straty Punktów Zdrowia.  Następnie jest ocena MG, który po twoim poście ocenia, czy rzeczywiście wszystko przebiegło tak jak tego chciałeś, potwierdza sukces polowania, ocenia straty HP i przyznaje nagrody. Im lepszy i dokładniejszy post, tym jest bardziej prawdopodobne, że wszystko przebiegło tak jak tego chcesz. W wypadku małej grupki polujących, ocena Mistrza Gry następuje, po tym jak każda z postaci napisze swojego posta. Dobrze jest ustalić sobie w takim wypadku rolę każdego w polowaniu.

    2. Polowanie Użytkownik - Mistrz Gry
    Ten model polowania to wymiana postów, między polującym, a MG. Użytkownik po ustaleniu mniej więcej podstawowych założeń polowania zaczyna je w wybranym temacie. Następnie pisze MG, który po części opisuje co się dzieje, kieruje polowaniem, podaje dwie lub więcej opcji, z których może, a nawet powinien skorzystać użytkownik. Posty użytkownika należy pisać w trybie niedokonanym, bo w poście MG określi jakie akcje się udały i podaje np. utratę HP i tak użytkownik i Mistrz Gry piszą posty naprzemiennie, do osiągnięcia celu polowania, które następnie Mistrz Gry podsumowuje, określa utratę Punktów Zdrowia i Nagrody. W przypadku polowania grupki po napisaniu posta przez wszystkich członków grupki z osobna wkracza MG i dalej wygląda to tak: postać A - postać B - MG - postać A - postać B - MG itd. W polowaniu może brać udział Mistrz Gry jako on sam, bądź kierując Postacią Specjalną - Zwierzyną Łowną.

    3.Polowanie Użytkownik - Postać Specjalna - Mistrz Gry
    To najbardziej skomplikowany model polowania w którym posty piszą naprzemiennie użytkownik (w trybie niedokonanym), Postać Specjalna (NPC Zwierzyny Łownej) odgrywa swoją rolę i Mistrz Gry, który podsumowuje całą akcję, a potem rozpoczyna się kolejna, aż do zakończenia polowania. W tym modelu biorą udział dwaj MG - jeden ocenia polowanie, a drugi kieruje Postacią Specjalną. Muszą oni wcześniej ustalić mniej więcej przebieg akcji, aby uniknąć nieporozumień podczas rozgrywania polowania. Przy więcej niż jednym polującym posty piszą najpierw polujący (w trybie niedokonanym), potem Postać Specjalna (opisując np. zachowanie całego stada), a potem MG ocenia co komu się udało, odejmuje HP, by na koniec podsumować polowanie i przyznać nagrody.


W wypadku polowań indywidualnych można przebierać we wszystkich tych 3 modelach raz stosując jeden, następnym razem drugi, jednak w wypadku polowania większej grupy (watahy), czy ogólnoforumowym raczej powinien to być model 2 lub 3.

3Polowania Empty Re: Polowania 31.01.24 7:50

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

MIEJSCA Z ZAKAZEM POLOWAŃ

Nie w każdej lokacji na Terenach Niczyich można prowadzić polowanie. Są takie miejsca, w których jest to zabronione, ze względu na charakter lub historię danego miejsca, lub też ze względu na jego topografię. Każde z takich miejsc jest odpowiednio oznaczone w swoim temacie. Poniżej znajduje się zbiorcza lista wszystkich miejsc, w których polowanie jest zabronione.

4Polowania Empty Re: Polowania 31.01.24 7:51

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

PODSUMOWANIE

• Każdy wilk powinien polować przynajmniej raz w miesiącu! W innym wypadku jego HP zacznie się obniżać o 5 punktów na tydzień, aczkolwiek dla zwykłej potrzeby zaspokojenia głodu zazwyczaj wystarczy "jednopostowe" polowanie z oceną Mistrza Gry.
• Jednocześnie może się toczyć wiele polowań z oceną MG (różnych użytkowników).
• Jednocześnie mogą się toczyć maksimum 2 polowania watahy (różnych, nie jednej i tej samej)
• Jednocześnie może się toczyć tylko 1 polowanie ogólnoforumowe.
• Polowanie może się odbywać na Ziemiach Niczyich lub terenach watahy, do której należy dany wilk, lub wilki. Wilk nie może polować na terenach obcej watahy.
• Jeden Mistrz Gry (zajmujący się polowaniami) nie powinien na raz toczyć więcej niż 3 polowań.
• Polowania ogólnoforumowe/watah nie powinny się toczyć, gdy ma miejsce jakiś inny event, chyba, że polowanie jest częścią, czy wstępem do tego eventu lub święta.
• Polowanie, tak jak inne wydarzenia nie zalicza się do 3 dozwolonych multilokacji ale na raz postać może brać udział tylko w jednym polowaniu, bez względu na jego wymiar.
• Gdy postać ma mniej niż połowę punktów HP nie powinna polować, bo podczas łowów również odejmuje jej się punkty HP.
• O tym czy polowanie zakończyło się sukcesem decyduje jakość postów, kreatywność, ale też statystyki, w tym Punkty Doświadczenia, specjalność i poziom jej wytrenowania, np. jeśli wilk ma więcej PD od wybranej zwierzyny i starannie opisze polowanie = 100% sukcesu.
• Oprócz zwierzyny biorąc udział w polowaniu można zdobyć Punkty Doświadczenia, Kryształy, a nawet jakiś item.

Mistrzowie Gry:
• Polaris - kolor czerwony
• Silla - kolor fioletowy

Sponsored content



Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach