Call of Wolf
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Wilcze PBF


You are not connected. Please login or register

Rangi

Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

1Rangi Empty Rangi 27.02.24 7:21

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

SPIS RANG

PRZYWÓDCZE

Samiec i Samica Alpha - [2]* [7 gwiazdek]** to para wilków przewodzących watasze. Są otaczane szacunkiem i respektem ze strony pozostałych wilków. To oni decydują o losach watahy i podejmują najważniejsze decyzje. Są po prostu parą rządzącą w watasze. Zdarza się, że jest tylko samiec alpha, lub samica alpha. Wtedy taki osobnik rządzi samodzielnie, do czasu, aż znajdzie partnera/partnerkę/wilka, który będzie z nim współrządził. Wraz z przywilejami idzie też wielka odpowiedzialność spoczywającą na Alfach, którzy powinni mieć zawsze na uwadze dobro całej watahy

Samiec i Samica Betha - [2] [7 gwiazdek] to doradcy i zastępcy Alf. Pomagają im poprzez dobre rady, wykonując mniej istotne zadania, ale też zastępują ich w razie nieobecności i reprezentując. Po prostu prawe łapy, którym alfy ufają i obdarzają szacunkiem, podobnie jak cała wataha.

Następca- [1] [6 gwiazdek] najstarsze dziecko Alf/y danej watahy, które jest już dorosłe, lub dopiero w wiek dorosły wchodzi, jest następcą rządzącej pary, lub jednej z Alf - po ich śmierci, lub abdykacji przejmie władzę. Następca to zawsze najstarsze dziecko, bez względu na jego płeć, chyba, że z jakichś przyczyn okaże się niewarte tego tytułu.

Dowódca Wojowników - [1] [6 gwiazdek] jest to najlepszy wojownik, który dowodzi innymi. Uczy wojowników i trenuje wilki na przyszłych wojowników. Musi być dobrym taktykiem, strategiem, wilkiem odważnym, walecznym i rozsądnym, który potrafi podporządkować sobie wojowników i wytrenować, oraz ma gen przywódczy i charyzmę.

Dowódca Szpiegów - [1] [6 gwiazdek] jest to wilk o niezwykle wyostrzonych zmysłach, bardzo sprytny i inteligentny. Szkoli szpiegów. Alfy muszą mieć do niego zaufanie, gdyż za zdradę może on zapłacić wysoką cenę. Nadzoruje pracę szpiegów i wydaje im rozkazy. Szpiedzy podlegają pod swego Dowódcę, składają mu raporty, a Dowódca podlega pod Alfy.

Dowódca Wartowników - [1] [6 gwiazdek] dowodzi wartownikami pilnującymi granic watahy.  Musi być osobnikiem rozsądnym, spostrzegawczym, strategiem. Musi być wilkiem wzbudzającym zaufanie, wytrzymałym, cierpliwym i nieprzekupnym. Wartownicy muszą go słuchać a on sam podlega Alfom i Betom.

ARMIA

Wojownik - [maksimum 10] [4 gwiazdki] podwładny dowódcy. Musi być to wilk odważny i silny, wytrenowany w bojach. Jego zadaniem jest bronienie watahy w walce, branie udziału w atakach na jej wrogów. Wojownicy są siłą zbrojną watah.

Szpieg - [maksimum 5] [ 4 gwiazdki] dla pozorów nazywany czasami Zwiadowcą. Musi być to wilk o wyostrzonych zmysłach, sprytny i przebiegły. Musi umieć niepostrzeżenie zdobywać informacje. Szpiedzy szpiegują inne watahy, by zdobyć informacje. Robią to na zlecenie Alf, Bet i Dowódcy Szpiegów.

Wartownik - [maksimum 10) [ 4 gwiazdki] musi być jak jego dowódca: rozważny, odważny, cierpliwy, uważny i bystry oraz wytrzymały i nieprzekupny, gdyż zdrada watahy, nawet dobrej słono kosztuje. Ich zadaniem jest obrona granic terenów swojej watahy i bronienie jej przed szpiegami. Wartownicy także ostrzegają przed zbliżającym się niebezpieczeństwem i wyłapują intruzów, są na pierwszej linii obrony przed ewentualnym atakiem.

Skrytobójca - [1] [5 gwiazdek] istnieje w każdej watasze, ale najczęściej jego talenty wykorzystywane są w tej złej, czy neutralnej. Są to cisi zabójcy, działający na zlecenie Alf. Ich celem jest odnalezienie celu i dyskretne "pozbycie się" go. To robota dla dyskretnych, sprytnych, silnych i inteligentnych, oraz bezwzględnych wilków.

SŁUŻBA ZDROWIA

Medyk - [1] [5 gwiazdek] sprawuje opiekę nad zdrowiem wilków w watasze. Leczy ich choroby i opatruje rany. Musi być to wilk mądry i godny zaufania, z rozległą wiedzą medyczno-ziołoleczniczą. Medycy sprawują również dyżury w Lecznicy.

Pomocnik Medyka - [maksimum 2] [4 gwiazdki] pomaga Medykowi. Nie ma takiej wiedzy jak on, lecz uczy się od niego, asystuje przy leczeniu wilków. Gdy nie ma Medyka, zastępuje go. Kiedyś któryś z nich obejmie posadę Medyka.

OPIEKUŃCZO - EDUKACYJNE

Piastunka - [maksimum 2] [3 gwiazdki] to wadera, która opiekuje się osieroconymi szczeniakami, lub gdy ich matka jest chwilowo nieobecna. Przygarnia tez napotkane młode. Są to samice odpowiedzialne i troszczą się o swych podopiecznych, towarzyszą im przez ich szczenięctwo. Można powiedzieć, że to takie ciocie, które nie mają własnych szczeniąt, ale odciążają wilczyce w ich obowiązkach.

Nauczyciel - [maksimum 2] [5 gwiazdek] można powiedzieć, że gdy młode wyrastają z wieku szczeniąt nauczyciele zastępują piastunki. Sprawują pieczę nad nauką i wychowaniem dorastających, ukierunkowują ich, często przyuczają do przyszłej rangi. Nauczyciele to zwykle starsi, dorośli osobnicy, którzy posiadają doświadczenie i sporą wiedzę.

Uczeń - [liczba nieogr.] [3 gwiazdek] podopieczny nauczyciela. Młode, wchodzące w dorosłość wilki, które jeszcze nie mają dużego doświadczenia. Nie każdy dorastający wilk zostaje uczniem, tylko ten, który chce.

INNE

Łowca - [maksimum 5] [4 gwiazdki] to wilk odpowiedzialny w watasze za zdobywanie jedzenia. Poluje on w lasach na zwierzynę by "nakarmić" watahę i napełnić spiżarnię. Muszą to być wilki sprytne, silne i szybkie. Chociaż każdy wilk poluje na własną łapę, łowcy to ci najzdolniejsi, którzy potrafią sobie poradzić nawet w czasach głodu. Łowcy nie mają stałego dowódcy, przy każdym polowaniu wybierają swojego prowodyra, lub jest on obierany przez Alfy lub Bety.

Posłaniec - [maksimum 4] [4 gwiazdki] nie ma przywódcy, podlega Alfom i Betom. Przenosi informacje podane przez Alfy bądź Bety i zanosi je przywódcom innych watah, bądź ich członkom, a nawet samotnikom. Musi to być wilk bardzo szybki, sprawny, sprytny i dyskretny, który wie, gdzie znaleźć odpowiedniego wilka, zorientowany w tym, co się dzieje w krainie.

Tropiciel- [maksimum 3] [4 gwiazdki] to wilk odpowiedzialny za wytropienie zwierząt, na które polują łowcy. Dlatego często tropiciele pracują z łowcami. Są oni też odpowiedzialni za wytropienie kogoś, kto np. się zgubił, lub za wytropienie niebezpieczeństwa.

RANGI WIEKOWE

Książęca Krew - [liczba ogr.] [3 gwiazdki] tą rangę otrzymują szczeniaki, zrodzone ze związku Alf/y. Rangę otrzymują zaraz po narodzeniu i mają ją dożywotnio, chyba, że awansują na wyższą rangę. Tylko najstarsze dziecko zostaje w wieku dorosłym Następcą.

Dorosły - [liczba nieogr.] [3 gwiazdki] dorosły wilk, który przekroczył drugi rok życia i należy, do którejś z watah, jednak nie ma jeszcze wznioślejszej rangi.

Dorastający - [liczba nieogr.] [2 gwiazdki] wilk, który wyrósł z wieku szczenięcego, jednak nie można nazwać go dorosłym. Należy, do którejś z watah, jednak nie ma jeszcze wznioślejszej rangi. Wilk w tym wieku mogą mieć tylko rangę Dorastającego lub Ucznia. Inne rangi dostać mogą dopiero dorośli, po zdaniu testu.

Szczeniak - [liczba nieogr.] [1 gwiazdka] najmłodszy członek watahy, nie ma jeszcze roku, pozostaje pod opieką dorosłych wilków.

--------------

RANGI NIESTADNE

Samotnik - [liczba nieogr.] [3 gwiazdki] wilk, który niezależnie od wieku, żyje na własny rachunek, nie przynależy do żadnej watahy.

Duch - [liczba ogr.] [0 gwiazdek] zmarły wilk. Należy zacząć od tego, że nie każdy zmarły zostaje duchem (zależy to od woli postaci zmarłej). Duch może być widzialny tylko przez swych najbliższych, ale jest niematerialny. Może rozmawiać, ale nie każdy go słyszy.

Przybysz - [0 gwiazdek] ranga domyślna, nadawana każdemu użytkownikowi po rejestracji, a przed zaakceptowaniem złożonego przez niego zapisu do watahy lub samotników.

Legenda
[2]* - liczba w kwadratowym nawiasie to informacja, ilu użytkowników może mieć daną rangę (na watahę, lub ogólnie na całym forum). Może to być konkretna cyfra, liczba nieograniczona, albo ograniczona.

[7 gwiazdek]* - x gwiazdek w kwadratowym nawiasie, to informacja ile do danej rangi jest przypisanych gwiazdek, które pełnią pomocniczą rolę, przy rozstrzyganiu walk i porwań. Gwiazdki nie zawsze ooznaczają siłę, czy doświadczenie, czasem są tylko wyznacznikiem statusu postaci (wszyscy użytkownicy są sobie równi, ale w watahach panuje określona hierarchia, którą te gwiazdki również reprezentują)

2Rangi Empty Re: Rangi 02.03.24 8:26

Call of Wolf

Call of Wolf
Admin

ZDOBYWANIE RANG

Pierwszą rangą, którą otrzymuje użytkownik domyślnie po rejestracji jest ranga Przybysza.
Dorosły, Dojrzewający, Szczeniak i Samotnik to natomiast rangi podstawowe, które otrzymuje się zaraz po zapisaniu do watahy. Jest jednak mnóstwo innych rang jak łowcy, wojownicy, tropiciele, itd.
Jak uzyskać takie rangi?
Większość niższych rang można zdobyć po akceptacji Karty Postaci. W odpowiednim polu w KP można wpisać wybraną rangę i ewentualnie krótkie uzasadnienie, a po akceptacji w odpowiednim temacie w Organizacyjne odebrać tę rangę. Można też odbyć zwykłą rozmowę fabularną z Alphą, która jest dobrowolna i nie jest testem.

Jest jednak kilka rang wyższych, które dostać można dopiero po odczekaniu jakiegoś czasu, lub/i przez przebycie testu (fabularnego). Wyższą rangę można też zdobyć za zasługi (np. dla watahy, wkład w jej rozwój) z nadania członków watahy.

Rangi, na które trzeba zdać test:
Alpha
Betha
Dowódca Wojowników
Dowódca Szpiegów
Dowódca Wartowników
Medyk
Skrytobójca

Dodatkowo, jeśli chcesz mieć rangę Dowódcy, należy zacząć od stażu na randze Wojownika/Szpiega/Wartownika. W wypadku Skrytobójców warto odbyć staż na randze Wojownika/Szpiega. W wypadku Medyka należy odbyć staż na randze Pomocnik Medyka (tylko jeśli w watasze, lub w Lecznicy funkcjonuje jakiś Medyk, od którego można się uczyć).

Jak jednak określić kiedy ten staż powinien się zakończyć? Tu przychodzą z pomocą Punkty, które wbijają się automatycznie przy pisaniu postów i zakładaniu tematów fabularnych (1 punkt za post, 2 za temat). Po wbiciu 50 Punktów można zgłosić się na test do Alfy/Bety/kogoś z administracji

Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach