POLOWANIA
Czym polowanie jest, każdy chyba wie. Wilk też musi coś jeść, a że jest mięsożerny, to poluje na inne zwierzęta. Podążając za minimum realizmu każdy musi zapolować od czasu do czasu, inaczej padłby z głodu. Takim minimum jest 1 polowanie w miesiącu. Oczywiście można polować częściej, zwłaszcza, że są różne modele przeprowadzenia polowań, niektóre całkiem proste. No i poza samym łupem są dodatkowe nagrody, też uzależnione od modelu polowania. A na co polować? Na zwierzynę dużą i małą, byleby nie bardzo egzotyczną.
ZWIERZYNA ŁOWNA
Każde zwierzę, na które poluje wilk ma określoną liczbę Punktów Doświadczenia i Zdrowia, które podczas polowania należy zbić do 0. Te statystyki są określane również na potrzeby Postaci Specjalnych, które uczestniczą w niektórych modelach polowań.
Punkty Doświadczenia zwierzyny łownej odpowiadają za jej czujność, skuteczność w ucieczce, unikaniu ataku lub zadawaniu go.
Punkty Zdrowia zwierzyny łownej odpowiadają za to ile ataków wytrzyma i jak długo jest w stanie uciekać. Wartość Punktów Zdrowia odpowiada części HP wilków, co znaczy, że wartością maksymalną jest 100. Jeśli dane zwierzę ma ustaloną mniejszą wartość nie znaczy to, że należy je uznawać za chore, po prostu ich Punkty Zdrowia łatwiej jest zbić, niż HP wilka. Każda zwierzyna ma swoje miejsce występowania, co nie znaczy, że są to jedyne lokacje, w których można na nie natrafić, bo poza tym można je spotkać przy wodopojach (rzeki, strumienie, jeziora)
Zwierzynę Łowną można podzielić na małą, czy też drobną, średnią i dużą. O ile drobną i średnią zwierzynę wilk upoluje samodzielnie, to do złowienia dużej potrzebuje pomocy: asysty drugiego wilka, polowania w małej grupce, lub całej watahy - jeśli np. chodzi o duże łowy i celem jest całe stado. Im większa jest zwierzyna, tym trudniej ją dopaść, ale wilk pozostaje syty na dłużej. Natomiast jeśli celem jest mała zwierzyna samotny myśliwy spokojnie jest w stanie podczas jednego polowania złowić kilka sztuk zwierzyny, co pozwoli na dłuższą sytość. Trudno aby wilkowi na długo wystarczyła jedna ryba czy mysz.
MAŁA ZWIERZYNA
- ryby słodkowodne i słonowodne, np. pstrąg, łosoś, dorsz.
Punkty Doświadczenia: 0-1
Punkty Zdrowia: 5/100
Miejsce występowania: ryby słodkowodne: rzeki, jeziora, strumienie, tereny watah np. Ipsum - rozlewisko rzek, Caele - kraina jezior, ryby słonowodne: morze lub słone jezioro, np. Meridiem - morski brzeg, Caele, tereny Watahy Zimnego Powiewu.
Ryby nie są trudne do złowienia, nie mają też wysokiego poziomu HP. Trudno powiedzieć, aby były najczęściej wybieraną zwierzyną i wszystko czego potrzeba do złowienia kilku ryb jest podstawowa znajomość techniki jak tą rybę złowić, oraz jak i gdzie ją znaleźć, bo same raczej nie wpłyną ci do pyska - małe gryzonie: np. mysz, szczur, ryjówka, nornik
Punkty Doświadczenia: 2
Punkty Zdrowia: 5/100
Miejsce występowania: praktycznie cała kraina poza pustyniami i górami, najczęściej spotykane w Yonveyn -Tajemniczej Puszczy i Groen -Łąkach i Polanach
Małe gryzonie mogą nieznacznie różnić się od siebie rozmiarem, jednak jedno pozostaje niezmienne, lubią chronić się w wysokiej trawie i trudno dostępnych miejscach. Ich ciałka nie są zbyt odporne na ataki, kluczowa jest szybkość i umiejętność skradania się bez robienia hałasu. - wiewiórka
Punkty Doświadczenia: 3
Punkty Zdrowia: 10/100
Miejsce występowania: wszędzie tam, gdzie występują drzewa, najczęściej spotykane w Yonveyn -Tajemniczej Puszczy, niższych partiach Vetur Summus - Srogich Szczytów
Wiewiórka jest gryzoniem większym od myszy czy szczurów. Specyficzne jest dla nich wspinanie się po drzewach, skrywanie w dziuplach i skakanie z gałęzi na gałąź, przez co dla wilków są trudno dostępnym łupem. Jednak nawet wiewiórki muszą czasem zejść na ziemię, żeby zebrać zapasy, albo się pożywić. Kluczowe jest więc wykorzystanie tego momentu i przeprowadzenie ataku, zanim wiewiórka zdąży się wspiąć na najbliższe drzewo. - królik
Punkty Doświadczenia: 3
Punkty Zdrowia 12/100
Miejsce występowania: praktycznie wszędzie: w Yonveyn - Tajemniczej Puszczy, Groen - Łąkach i Polanach,niższych partiach Vetur Summus -Srogich Szczytach, w pobliżu Zapomnianej Wioski Ludzi
Króliki należą do zajęczaków, ale od swoich „kuzynów” są mniejsze, bardziej krępe i o mniejszych uszach, są też zwierzętami rodzinnymi, więc łatwo spotkać całą króliczą rodzinę, a wtedy przy odrobinie szczęścia można złowić więcej niż jedną sztukę. Trzeba jednak uważać: króliki są szybkie, czujne a ich uszy łowią wszelkie zbyt donośne dżwięki - zając
Punkty Doświadczenia: 4
Punkty Zdrowia: 15/100
Występowanie: praktycznie wszędzie: w Yonveyn - Tajemniczej Puszczy, Groen - Łąkach i Polanach,niższych partiach Vetur Summus -Srogich Szczytach
Złowienie zająca świadczy o pewnych podstawowych zdolnościach myśliwskich. Zające są większe i bardziej dzikie od królików, ich sylwetka jest smukła, a kończyny silne, co daje im większą szybkość, czy nawet siłę uderzenia. Mają charakterystyczne duże uszy, które są jeszcze bardziej wyczulone na hałas od uszu królika. Najpowszechniejszym gatunkiem zająca jest szarak, a okresowo na niektórych terenach pojawia się zając arktyczny. Zające są samotnikami, więc częściej są spotykane pojedynczo lub w parze, ewentualnie zajęczyca z młodymi. - gronostaj
Punkty Doświadczenia: 4
Punkty Zdrowia: 20/100
Miejsca występowania: Yonveyn - Tajemnicza Puszcza,
Gronostaj często mylony jest z łasicą, jest jednak od niej mniejszy. Chociaż to drapieżnik, w obliczu starcia z większym przeciwnikiem wybiera raczej ucieczkę, co nie znaczy, że nie należy wystrzegać się jego zębów i pazurów, poza tym to zwierzęta sprytne. - ptactwo: np.bażant, kuropatwa, sowa, ptactwo wodne
Punkty Doświadczenia: 4
Punkty Zdrowia: 15/100
Miejsca występowania: Yonveyn - Tajemnicza Puszcza, Groen - Łąki i Polany, okolice Zapomnianej Wioski Ludzi, Ipsum - Rozlewisko Rzek
Podstawowy problem ze złowieniem polega na tym, że potrafi ono latać, a wspinaczka po drzewach nie jest czymś co wilkom wychodzi najlepiej. Każdy ptak jednak musi od czasu do czasu znaleźć się na ziemi: żeby zapolować, zjeść, lub odpocząć, gdyż niektóre ptaki gnieżdżą się na ziemi lub niskich gałęziach, nie każdy ptak też jest doskonałym lotnikiem: np.bażant. Sukces polowania polega więc na wypatrzeniu odpowiedniego momentu, szybkości działania, warto też uważać na największą ptasią broń, czyli szpony.
ŚREDNIE ZWIERZĘTA
- łasica
Punkty Doświadczenia: 3
Punkty Zdrowia: 20/100
Miejsca występowania: Yonveyn - Tajemnicza Puszcza, Groen - Łąki i Polany, Kloe - Wąwozy, niższe partie Vetur Summus, okolice Zapomnianej Wioski Ludzi
Łasica to drapieżnik średnich rozmiarów, prowadzący zazwyczaj nocny tryb życia. Łasice całkiem dobrze pływają, są szybkie, zwinne i skoczne. Zaatakowana przez wilka łasica raczej będzie próbować ucieczki przed większym i nie tak zwinnym przeciwnikiem, ale warto mieč na uwadze jej zęby i pazury. - szop pracz
Punkty Doświadczenia: 4
Punkty Zdrowia: 25/100
Miejsce występowania: Yonveyn - Tajemnicze Puszcze, niższe partie Vetur Summus, bagna Nigruterry, stepy i równiny, Kloe - Wąwozy
Charakterystyczny drapieżnik z czarną „maską na oczach”, prowadzący raczej nocny tryb życia, wszystkożerny i wszędobylski. Szopy pracze chętnie podłączyłyby się pod wilczą ucztę i ukradły coś. Zaatakowane, są bardziej agresywne, należy wystrzegać się ich kłów i pazurów, a przy tym są zwinne i skoczne. - lis
Punkty Doświadczenia: 4
Punkty Zdrowia: 30/100
Miejsce występowania: Yonveyn - Tajemnicze Puszcze, Groen - Łąki i Polany, Wzgórza Rubenfall, okolice Zapomnianej Wioski Ludzi. Lis rozprzestrzenił się niemal na całą krainę trzyma się tylko w stosownej odległości od siedzib wilków.
Lisy są podobnie jak wilki zwierzętami stadnym, dlatego często można spotkać np. parę polujących lisów. Lisy i wilki należą do gatunków w pewnym sensie skonfliktowanych: z jednej strony lisom zdarza się polować na wilczych terenach, z drugiej same stają się przedmiotem polowań, i podobnie jak szopy są bardziej agresywne. Mniejsze, zwinniejsze, wyposażone w ostre kły. Na samotnym polowaniu lepiej nie podejmować się polowania na lisy, jeśli są w liczbie większej niż dwa. - sarna
Punkty Doświadczenia: 5
Punkty Zdrowia: 40/100
Miejsce występowania: Yonveyn - Tajemnicze Puszcze, Vetur Summus - Srogie Szczyty, Groen - Łąki i Polany,
Zwinne i gibkie kopytne. Samce mają skromne poroże, które nie rozgałęzia się tak jak poroże jeleni, chociaż dla nieuważnego myśliwego może sprawić drobny problem. Przede wszystkim jednak należy uważać na racice, chociaż o wiele częściej sarny salwują się ucieczką i stawiają na szybkość. W zimie łączą się w stada, przez resztę roku są samotne lub tworzą małe grupki. Koźlęta teoretycznie są łatwym celem, w praktyce nie tak łatwo jest znaleźć młode ukryte przez matkę, zwłaszcza, że nie mają zapachu.
Ostatnio zmieniony przez Call of Wolf dnia 02.04.24 20:32, w całości zmieniany 3 razy